avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted

Skatt privatbruk yrkesbil

Hei

Jeg bruker eAccounting og mitt AS eier en firmabil som brukes til kjøring i jobbsammenheng.

Jeg bruker ABAX kjørebok og loggfører alle turer. Alle turer er i hovedsak næringsreiser.

I forbindelse med jobbreise i Valdres brukte jeg firmabilen også på tur i fjellet. I ABAX kjøreboken har jeg loggført turene opp på fjellet som privat reise og har nå kjørt ut en rapport. Ifølge rapporten fra ABAX har jeg kjør 131,7km privat, og ganget med 3,40 gir dette meg et skattepliktig lønnstillegg på kr 447,78.

Etter å ha søkt litt rundt på forumet her fant jeg en sak fra 2017 der du sier det ikke finnes noen lønnsart for firmabil. 

Så er mitt spørsmål til deg:

Hvordan legger jeg til dette på lønnsslippen?

Finnes det en engen art for bruk av firmabil nå?

Kan jeg legge til det som et rent lønnstillegg, bare for å få det riktig mtp kemneren?

Forøvrig god sommer ☀️

mvh.jarl Flaaten bjørk

3 SVAR 3
Highlighted

Sv: Skatt privatbruk yrkesbil

Hei

Det skjer mye med Visma eAccounting når det gjelder utvikling. og Siden 2017 så er firmabil på plass.

Du må gå inn i Lønn - Ansatte og under fanen Lønnsopplysninger må du registrere firmail.

Du Legger da inn følgende:

Biltype: Yrkesbil KM

Registrerings nr.

Registrerings år

Listepris (Som ny bil)

Biltype

Kilometer under 40 000 km

Startdato (når du fikk bilen)

Da dukker lønnsarten opp i lønnsslipp og du legger inn private kjørte kilometer.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Highlighted

Takk for god hjelp 🙂

og fortsatt god sommer ☀️

.jarl

Highlighted

Hei

Bare hyggelig.

God sommer til deg også.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen