Mine områder
Hjelp
Rune P
CONTRIBUTOR **

Skattemeldingen og opplysninger

av Rune P

Hei

I videoen om skattemeldingen under opplysninger - foretaksopplysninger sier du at det er aksjekapitalen som skal legges inn i rubrikken for Antall aksjer. Dette må vel være feil? Er det ikke antall aksjer som skal legges inn der da? Vi har 1000 aksjer (30000 i aksjekapital).

7 SVAR 7
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det er mulig jeg sa feil. det beklager jeg. Du skal legge inn antall aksjer - Pålydende verdi (pris pr. aksje), så vil du se total aksjekapital.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Rune P
CONTRIBUTOR **

av Rune P

Senere i programmet under skattemessig formue og gjeld sier du 3000 aksjer men det står (30000 aksjer) i parantes.

Jeg har 1000 aksjer til 30 kr. stk. som gir aksjekapital på 30000,-

Hva skal jeg legge inn under opplysninger - foretaksopplysninger?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Under foretaksopplysninger skal du legge inn antall aksjer, i ditt tilfelle er det antall 1000 stk.

Når du kommer til Årsregnskap og 2. aksjer registrerer du antall aksjer 1000 Aksjens pålydende 30. Som da blir Bokført verdi 30.000,-

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Rune P
CONTRIBUTOR **

av Rune P

Antall aksjer å fordele verdi på står hos deg 30000 men du sier at du har 3000 aksjer - så da skulle det egentlig stått 3000 der og ikke 30000? Og da skulle din aksjeverdi vært 180 og ikke 18?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

I mon tekstbase står det 30 000 aksjer av Kr. 1,00 Sim aksjeverdi kr. 30.000.

Men ser du på Skattemessig formue og gjeld, så ser du Beregnet samlet verdi bak aksjene i selskapet som er pr. 31.12.20 oppe i kr. 13,84 etter årene med drift og økning i egenkapitalen-

Aksjeverdien.JPG

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Rune P
CONTRIBUTOR **

av Rune P

ok da har du 30000 aksjer til kr. 1 pr stk. ?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

hei

ja det stemmer i in test base. Men dette er forskjellig fra selskap til selskap.

Sp hva du har jeg jeg ikke.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen