avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Fredrik Aa
CONTRIBUTOR ***

Skatteoppgjør

av Fredrik Aa

Hei,

Vi leverte vårt første årsregnskap i et AS i vår. Vi har imidlertid noen spørsmål i forbindelse med skatten. Ved årsavslutning 2020 overførte vi et korrekt beløp på NOK 12806,21 til konto 2500 betalbar skatt, ikke fastsatt. På grunn av misforståelser betalte vi imidlertid forskudsskatt på NOK 13002 som ble overført til konto 2540 forskuddsskatt. Vi fikk derfor NOK 196 til gode i skatteoppgjøret. Hvordan skal skatten til gode føres? Og må vi foreta oss noe i forbindelse med kontoen 2500 betalbar skatt? 

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Skatt til gode eller restskatt føres inn på konto 2510 Betalbar skatt, utlignet

Så vil skatte kontoene blir bokført (ryddet opp) i forbindelse med årsavslutningen for 2021.

Da blir kontoene nullstilt og det blir beregnet skatt for 2021, som bokføres automatisk.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Fredrik Aa
CONTRIBUTOR ***

av Fredrik Aa

Hei,

Okei. Så fører vi tilbakebetalingen fra skatteetaten på NOK 196 fra konto 2510 til 1920? 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Ja det føres slik:

Debet 1920 Bankinnskudd

Kredit 2510 Betalbar skatt, utlignet

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

av Cecilie Bøhn

Hei

Diskusjon i Visma eAccounting er et forum for system tekniske spørsmål. Siden ditt spørsmål er innen lover og regler i regnskap, flytter jeg ditt innlegg til faglige spørsmål. Har du tekniske spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning😊

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning
vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Cecilie Bøhn
Support Consultant