avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

MalinBSB
CONTRIBUTOR **

Skattepliktig beløp for personforsikring

av MalinBSB

Hei. 

Jeg går gjennom mitt regnskap for 2020. Så har jeg spørsmål rundt bokføring av forsikringer. 

Jeg har betalt for yrkesskadeforsikring NAV, transport forsikring IF og yrkesskade for ansatte IF. I hvilke kontoer hører disse hjemme på? 

I tillegg psykologisk førstehjelp til gruppe ansatte. IF forsikring har sendt meg informasjon om at denne er en skattepliktig lønnsfordel. Info fra IF: "Beløpet skal fylles ut i A-meldingen under naturalytelser"... 

Men A-meldinger er allerede sendt. Kan dere hjelpe med dette? 🙂 Hva gjør jeg? 

Hilsen Malin Bråthen 

3 SVAR 3
MalinBSB
CONTRIBUTOR **

av MalinBSB

Hei, 

Tusen takk for hjelp. Det gjorde alt lettere. 

Hilsen Malin

av Jørn Karlsen

Hei

Så bra.

Lykke til.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Forsikringene føres på disse kontoene, du skal splitte forskjellige typer forsikringer:

7500 Forsikringspremier

5920 Yrkesskadeforsikring

5251 Gruppelivsforsikring

5252 Ulykkesforsikring

I Visma eAccounting er det innebygget konto hjelp, så søker du på forsikringer, eller ulykke. Så kommer riktig konto opp med mer beskrivelse. Som gjør det enklere å finne riktig konto.

Hvis du har ansatte, som har fått psykologisk førstehjelp til gruppe ansatte, og denne er skatte pliktig. må du kjøre en lønn til for den måneden dette gjelder og legge inn lønnsart: Forsikring (skattepliktig del)

Da blir det beregnet arbeidsgiveravgift og skatt av dette beløpet.

Så sender du ny a-melding for denne måneden. Den nye A-meldingen erstatter den som allerede er sendt inn.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen