avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Skattetrekk

Hei, i forrige måned så tok jeg ikke ut lønn i mitt AS, men har naturalutelse(telefon)366/mmd.
Dette ga 106kr i skatt, jeg overførte 106 fra min privatkonto til skattetrekskontoen. Hvordan skal jeg bokføre det? Debet 2950, men kredit hvilken konto?
6 SVAR 6
Highlighted

Sv: Skattetrekk

Hei

Må spørre deg om du kjører lønn i et system og rapporterer dette i A-melding.

Da vil A-meldingen vise hvor mye du skal betale i skatt.

Normalt når du ikke tar ut lønn, så får du heller ikke trukket skatt. Siden det ikke er noen lønn å utbetale.

De månedene du ikke tar ut lønn men kun inn beretter telefon kr. 366,- så m du overstyre skattetrekket til kr. 0,- Og du får da ikke innbetalt skatt,

Så for å gi deg et riktig svar må jeg vite hvordan du har innberettet dette denne måneden.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Har lønnssystem og de 366 viste på a-meldingen at det skulle bli 106 i skatt og noen få kroner i arbeidsgiveravgift. Greit nok neste gang jeg kun har telefon jeg skal skatte av så kan jeg overstyre skatten til -0-
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Skrev feil, skulle være debet konto 1950 og ikke 2950(store fingrer og lite tastatur)

Hei

Da skal det bli riktig.

Du har sendt inn en a-melding med kr. 106 i Skatt. Og overført beløpet selv til konto 1950. Da blir det bare å betale som vanlig ved termin forfall.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Det er greit, men må må jo kreditere en konto da det debiteres konto 1950. Må jo bokføres på et vis. Nå stemmer ikke hovedboken med det som faktisk er på skattetrekskontoen
Highlighted

(updated by Jørn Karlsen VISMA ‎05-02-2019 11:26 )

Hei

Da skal du føre konto 2930 Skyldig lønn til debet.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen