for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei,
jeg kjøpte et selskap for litt siden og skal nå ta åroppgjøret her.
I avtalen med tidligere eier så ble vi enige om at tidligere gjeld til eier slettes.
Så til regnskapet, jeg her jo da noen kroner i minus på post 2255 og 2299. Hvordan skal jeg føre dette for å få disse postene i null?
Jeg gjorde et forsøk på å lage en manuell føring med samme beløp og da går jo postene i null, men bokført saldo går jo så klart også ned tilsvarende.
Så altså, slette/nulle ut disse to postene men uten å røre "bokført saldo"?
Takk for svar!
Løst! Gå til løsning.
Hei
Hvis gjelden slettes, så skal du overføre saldo på konto 2255 og 2299 til 2030 Annen innskutt egenkapital.
Debet 2255
Debet 2299
Kredit 2030
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Takk for svar!
Neste spørsmål blir da hvordan får jeg avstemmingen i å gå i null? Se skjermbilde.
Hei
Bare hyggelig.
Du skal ikke legge inn konto 1920 Bankinnskudd
Du har ikke fått disse pengene innbetalt nå?
Føringen blir slik:
Debet 2255
Debet 2299
Kredit 2030
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Ingen innbetaling nei. Det stemmer!
Men hvordan får jeg opprettet et bilag uten å lage en ny transaksjon under kasser og bank i systemet?
Hei
Dette føres som et manuelt bilag.
Gå til Regnskap - Bilag - Nytt bilag
Der føres alle bilag som ikke har med Kasse/bank å gjøre.
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.