cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
My Areas

Sign in or create account

to get a personalized navigation.

CONTRIBUTOR ***

Sortere kunder

by Andreas W Andersen

Hei.
Jeg lurer på om dere kan fikse sortering etter kundenummer, slik at det er i stigende rekkefølge.
Slik det er nå blir det sortert slik:
1
10
1000
1001
11
12
13
14
15
16
17
18
19
2
20
21
osv.

3 REPLIES 3
Accepted solution
VISMA

by Christina Mathisen

Hei

Slik programmet er i dag så foreslår den bare på en av "seriene", da den høyeste. Programmet forstår ikke at du har flere nummerserier.

Men jeg skal legge opp dette som et ønske til forbedring til vår utviklingsavdeling sammen med det andre du skriver her.  

Tusen takk for fine innspill.

Ha en fin dag og velkommen til å kontakte oss igjen!

Mvh Christina, eAccounting support

CONTRIBUTOR ***

by Andreas W Andersen

Hei.
Beklager sent svar.
Under KUNDE, også trykker du på sorter etter kundenr. Da kommer denne sorteringen fram.
Det er sortert alfabetisk etter navn som standard, men jeg ønsker å bruke større prosjekt som kundenr 1000 og oppover, og vanlige servicekunder fra 1 og oppover.
Programmet foreslår da når jeg skal lage ny kunde 100x (altså om jeg har 3 kunder: 1000, 1001, 1002) så foreslår programmet kundenr 1003 hver gang jeg skal lage nye kunde.
Om jeg da ønsker å fortsette på servicekunder som neste kanskje er 63, må jeg finne ut hvilket nummer som er neste i serien, å da trykker jeg for sorter etter kundenr, og får oppført en merkelig sortering som gitt i første innlegg.

Ønsker foresten at programmet ikke foreslår 1000 serien, men at den foreslår neste kunde nummer (eks. 64) når jeg skal lage ny kunde. Det er frustrerende at jeg ikke kan lage egne nummerserier til forskjellig formål. Dette er kun for min egen del, da det er lettere å huske prioriterte kundenummer når de er på kundenummer 1000serien.

Accepted solution
VISMA

by Anders Johansen

Hei Andreas,

Har du et eksempel på hvor denne sorteringen er tilfellet?

Det er ofte alfanumerisk sortering som blir brukt, men det kommer an på hvor i programmet en er.

Mvh
Anders Johansen
Mamut Support 

Med vennlig hilsen,
Anders/Mamut
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂