avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Anonymous
Ikke relevant

Startbank

av Anonymous

Hvor i all verden skal jeg føre registreringsavgift til Startbank (som er et leverandørregister) ??

Mvh Silje 

6 SVAR 6
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Silje

Kan du forklare mer hva dette er, gebyr og starbank?

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Mariannw
CONTRIBUTOR ***

av Mariannw

Jørn,

StartBank er et leverandørregister. I vårt tilfelle så var det en stor landsdekkende kunde som krevde at vi ble registrert der. Alle som er medlemmer kan gå inn der å finne informasjon om de andre medlemmene. Dette er info. slik som firmaattester, forsikringsbevis, offentlige avgifter betalt, kredittverdighet osv. StartBank samler informasjonen på ett sted og gjør det enkelt for andre å finne. For dette tar de selvsagt en medlemsavgift. 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Supert, da lærte jeg noe nytt.

Denne kostnaden kan du føre på konto 7600 Lisensavgifter og royalties

Kostnaden kan føres på ulike kontoer. Evt kan du opprette en egen konto 7601 omkostninger vedr, salg.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Even-B-Søvik
CONTRIBUTOR ***

av Even-B-Søvik (Oppdatert ‎03-10-2019 01:53 av Even-B-Søvik )

Hei

Dett lurer jeg også på, kan man bruke

6790 fremmed kost

Eller

7600 Lisensavgifter

Mariannw
CONTRIBUTOR ***

av Mariannw

Jeg satte den på 7400 kontigenter, men har ikke peiling på om det er rett. Skulle gjerne visst jeg også 🙂

Godkjent løsning
Christina Mathisen
VISMA

av Christina Mathisen

Hei

Dersom du skal registrere en kostnad der du ikke har fått noe faktura så kan dette registreres som et øvrig uttak eller innkjøp med kvittering. Jeg sender deg her linker til guidene vi har på dette.

Dersom du trenger hjelpe med hvilke kontoer du vil føre dette på så kan jeg overføre saken her til det faglige forumet der en regnskapsfører kan svare deg.

http://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Visma-eAccounting/Supportressurser/Supportartikler-eAc...

http://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Visma-eAccounting/Supportressurser/Supportartikler-eAc...

Håper dette er til hjelp og ha en fin helg og velkommen til å kontakte oss igjen!

Mvh Christina Mathisen Supportkonsulent Visma Mamut AS