for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei!
Skal beregne inntektsgrunnlag for en timelønnet, bruker da lønn for siste 3 mnd, her er det også en bonus, slik jeg forstod på lønnsoppdatering-kurs , i høst, så skal bonus være med i inntektsgrunnlag, stemmer det?
Dette er en bonus som blir utbetalt 1 gang i året, basert på generell arbeidsinnsats og resultat, for alle ansatte.
På nav.no ser jeg de skriver at bonus skal være med hvis den faller bort ved sykemelding, dette er litt vanskelig å forstå.
Løst! Gå til løsning.
Hei
Bonus skal være med hvis det skyldes arbeidsinnsatsen til den ansatte.
Når NAV skriver følgende: bonus skal være med hvis den faller bort ved sykemelding,
Dvs. hvis den ansatte da ikke opparbeider seg bonus og provisjon den perioden han er sykmeldt skal den være med i sykepengegrunnlaget Med andre ord den ansatte ikke opparbeider seg bonus, eller trekkes for den perioden den ansatte har vært syk.
Ansatte skal ikke tape på å være sykemeldt.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Hei, litt vanskelig å vite om bonus faller bort , når vi ikke vet hvor lenge sykemeldingen vil vare, men får vurdere det.
Ellers lurer jeg også på om lønn i arbeidsgiverperioden skal utbetales utfra inntektsgrunnlag eller vanlig timelønn ?
Ser i en artikkel i Community, der står det at inntektsgrunnlag skal brukes også i arbeidsgiverperioden, men det har vi ikke gjordt tildligere, hva blir rett her ?
Hei
Skjønner det, men du må ta en vurdering.
Lønn som du skal utbetale i arbeidsgiverperioden skal være samme som syke penge grunnlaget.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.