avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Anonymous
Ikke relevant

Tall stemmer ikke i næringsrapporten

av Anonymous

Hei.

Jeg får ikke tallene til å stemme i næringsrapporten.

Det er flere problemer:

Det ene er at  0425 og 9960 ikke er like.

Har avstemt 2055 og 2060 mot 2050.

Oppdaget at det stod et feil beløp fra 2015 på skattemessig egenkapital og fikk fikse det, men det er likevel ikke de samme tallene.

Jeg åpnet skatteskjemaene på ny og hentet nye regnskapstall, da tok jeg også og klikket på hent tall fra tidligere regnskapsår og og da fikk jeg plutselig et nytt problem. Jeg fikk 10000 kr mindre i kostnad. Dette har jeg funnet ut et et beløp som stammer fra 2015 som gjelder tap. De stod på konto 7840. Jeg har prøvd å korrigere dette ved å føre beløpene på utgifter i stedet, noe det faktisk var. (Det var materialer og tjenester vi måtte kjøpe for å utbedre feil vi hadde gjort hos en kunde). 

Likevel forsvinner ikke dette beløpet.

Det stemmer heller ikke overens med resultat i regnskapet mitt for i år, da disst 10000 ikke tas med der. Men dette beløpet dukker kun opp når jeg åpner skatteskjemaene, og finner det i næringsrapporten på post 7897. 

Hva skal jeg gjøre med det? 

Og hva kan være grunnen til at 0425 og 9960 ikke stemmer overens? 

Jeg kan sende deg bilder av flere ting hvis du skulle trenge det.

Mvh Lillianne 🙂

6 SVAR 6
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Lillianne

Disse postene skal med, så i næringsoppgaven kan du gå inn å korrigere beløpet, slik at disse kommer med.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Annen renteinntekt 8050  og annen rentekostnad8150, pluss en annen konto i 81 serien som jeg har brukt til påminnelsesavgift kommer ikke med i næringsoppgaven(8156). Skal de det? 

Den eneste finanskostnaden er 8170 som jeg har brukt til gebyr lån.

I visma regnskapet og i næringsoppgaven blir det en differanse mellom resultat før skatt pga disse kontoene. Så hvordan løser jeg det? 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen. 

Skal de beløpene jeg har ført på privatuttak inn i næringsoppgaven?

Selv om jeg har ført beløpet på 2060 over på 2050 egenkapital?

Mvh Lillianne

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Lillianne

Grunne kan være en system feil, eller at en konto du har brukt, går til annen post i Næringsoppgaven.

Hvis disse kontoene ikke kommer med, så er det fint om du spiller inn dette til support.

Så kan de sjekke om det er bare hod deg, eller alle kunder.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Jeg bare sender deg litt oversiktstall så du kan se...

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei.

Nå fikk jeg til å fjerne dette beløpet manuelt i næringsoppgaven. Forstår fortsatt ikke hvorfor det kom med men fikk det i alle fall bort.

Så nå gjelder det bare å finne feilen som gjør at det står en differanse på ca 30000 mellom 0425 og 9960.

Et annet spørsmål er angående kapitalkostnader..  Det er flere som regnes med i visam eaccounting som ikke kommer med på selvangivelsen/næringsrapporten. Hva kan være grunnen til dette? Dette gjelder 8050, 8150 og 8156. Det er kun 8170 som stemmer med næringsoppgaven. Så årsresultatet blir forskjellig pga dette i visma eaccounting og næringsoppgaven.