avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Ar80
CONTRIBUTOR *

Tilbakebetalt fra advokatfirma.

av Ar80

Hei. Jeg lurer på hvor en betaling fra advokatfirma skal føres i eaccounting. I 2018 betalt jeg ett beløp,som visste seg og være svindel, dette har jeg fått overført tilbake fra en advokatfirma. Året 2018 er låst i regnskapet. 

5 SVAR 5

av Jørn Karlsen

Hei

Du må føre dette i det året som ikke er avsluttet og når du mottok pengene.

Du fører innbetalingen på samme konto som du førte kostnaden i 2018.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Ar80
CONTRIBUTOR *

av Ar80

Takk for svar. Den gangen betalte jeg moms på det, vil jeg da måtte betale moms igjen når det kommer tilbake til min konto? 6000kr  1500 moms x 2 = 3000. Håper du forsto meg hva jeg vil frem til!

av Jørn Karlsen

Hei

Du skal kun føre MVA hvis du får fått nytt bilag med spesifikasjon av MVA

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Ar80
CONTRIBUTOR *

av Ar80

Jeg har ikke mottatt nytt bilag om mva pliktig. Jeg har betalt momsen og trenger å korrigere den i hvilket post skal dette føres, slik at det blir riktig og tilbakebetalt fra skatteetaten.

av Jørn Karlsen

Hei

Siden du kun har fått pengene med ingen bilag som viser MVA beregning, fører du dette uten MVA.

Før det på samme konto som du førte det i 2018.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen