Mine områder
Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hjelp
Jorgei
CONTRIBUTOR ***

Tilbakevirkende MVA - og feilmelding i mva melding

av Jorgei

Hei.

Jeg har korrigert ca 15 bilag for tilbakevirkende mva, og har ført et eget bilag med korreksjon mot 2740. Alt ser riktig ut fra min side med at oppgjørskonto går i null, og mva er korrigert. Jeg har i tilbakevirkende mva oppgjør tatt inn en relativ andel av mva.

Så sjekker jeg med å starte mva melding, og da får jeg følgende feilmelding på alle korreksjoner:

Avvik ble funnet på mva-rapporten. Det er 13 bilag som må undersøkes og verifiseres. Når jeg går inn på listen får jeg:

Korrigering av bilag XX, leverandørfaktura fra - avvikende beløp

Jeg finner ingen måte å "sjekke ut" feilmeldingene, men mva rapporten ser rett ut. Kan jeg kjøre mva rapporten på neste oppgjør uten at det blir problemer, eller?

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

De manuelle bilagene vil vises i MVA meldingen som avvik. Grunnen er at det er ført MVA manuelt. Men i ditt tilfelle er dette riktig. Så du kan bare se bort fra avvik på disse bilagene. og sende inn MVA meldingen.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen