avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

mjpm
CHAMPION *

Tilleggspostering fra revisoren

av mjpm

Hei,

I forbindelse med revisjon så har vår bedrift fått en tilleggspostering knyttet til IB. 

Det gjelder konto 2400 Leverandørgjeld, det er selve konto som skal debiteres. Ikke en bestemt leverandør. Hvordan kan jeg gjøre dette? I visma eaccounting så må dette rettes til en faktura. 

5 SVAR 5

av Jørn Karlsen (Oppdatert ‎21-07-2021 07:39 av Jørn Karlsen VISMA )

Hei

Du Skriver at du har fått tilleggsposteringer i forhold til IB av Revisor, da har jeg noen spørsmål:

1. Startet dere med Visma eAccounting 01.01.2021?

2. Er det allerede lagt inn IB med dato 31.12.2020?

Du kan ikke føre noe på konto 2400 Leverandørgjeld uten å legge disse føringene på en bestemt leverandør. Men det er mulig å føre et beløp inn på en bestemt leverandør uten at den føres mot en faktura.

For å gi deg riktig svar vil jeg gjerne se tilleggsposteringen fra revisor eller, om du spør revisor.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

mjpm
CHAMPION *

av mjpm

Hei, 

Vi gikk over til Visma i 1.1.2019. Menndet er noen postering vedrørende IB i 2020 som revisoren ville endre på og det gjelder også Leverandørgjeld.

av Jørn Karlsen

Hei

Ok, så det er årsoppgjørs posteringer for 2020?

Da skal det føres som en manuelt bilag med dato 31.12.2020.

Du må enten få vite hvilken leverandør dette skal føres på eller føre det på konto 2409 Ikke reskontroført leverandørgjeld

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

mjpm
CHAMPION *

av mjpm

Hei,

jeg måtte ta en helt annen løsning, fikk hjelp av support. 

av Jørn Karlsen

Hei

Ok. litt spent på hvordan dere løste det. 

Men håper det ble riktig.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen