avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Bjørn-Toni
CONTRIBUTOR ***

Tolldeklarasjon utførsel

av Bjørn-Toni

Heisan

Jeg har nå fått en tolldeklarasjon hvor firmaet i tillegg til å "innførsel" også har "utførsel" og det er første gangen vi har utført noe så jeg lurer litt på hvordan det skal registreres (om det trengs i det hele tatt). 

Jeg ser av tidligere tråd at Jørn Karlsen den 09.08.2017 sier "Utførsel" informasjonen på Tolldeklarasjonen er kun det, informasjon, og ikke skal bokføres på noe lignende som vi gjør med verdien på "Innførsel".
Det ble på en senere dato stilt spm ved dette av en bruker, og jeg kan ikke se at det ble gitt noen bekreftende svar på dette spørsmålet.

Jeg ønsker derfor å ta det opp igjen nå i 2020 og høre om det fortsatt er sånn at man ikke skal bokføre informasjonen man finner under "Utførsel" på Tolldeklarasjonen.

mvh.,
Bjørn-Toni  

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Du skal kun føre innførsel av varer i henhold til Tolldeklarasjonen.

Utførsel av varer til utlandet skal du ikke føre. Det er mottaker i sitt mottakerland. som skal føre innførsel av varer, slik du gjør.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen