for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei. Jeg byttet til eaccounting fra datax ved årsskiftet. Har derfor noen ubetalte fakturaer som skulle vært overført mtp betalingsoppfølging m m. Forsto ikke helt hvordan jeg skulle legge til disse da jeg hadde lest hjelpeteksten "Inngående balanse og saldobalanse". Har ført inn alt det andre, og det er i orden, men gamle ubetalte fakturaer gjenstår. Skjønner såpass at jeg skal bruke konto 1509, men så kommer spørsmålet. Hvordan legger jeg de inn?
1. Ved å opprette et nytt manuelt bilag? Hvordan fører jeg i såfall dette? debet 1509 og kredit 3000?
2. Ved å legge til 1509-verdi sammen med resten av inngående? Problemet her er at det ikke er noen logiske motkontoer da alle motkontoene er 2000-kontoer og de opprinnelige er salgskontoer (3000 etc)
3. en kombinasjon eller annet?
På forhånd takk for svar
Løst! Gå til løsning.
Hei Jon
Slikt skjer den beste, og linken du henviser til er den rette.
Lykke til.
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Fant denne:
https://help.visma.net/no_no/eaccounting/Content/online-help/b-cashbank-register-payment-for-invoice-old-system.htm
Regner med det er den jeg skal bruke
mvh Jon
Beklager, jeg så faktisk at jeg hadde lagt det til på 1509 på inngående b slik at det stemte. Ble litt kluss i hodet 🙂 Grunnen til at jeg begynte å lure var at jeg omsider fikk en inkassoinnbetaling på en faktura fra 2014 og så ble jeg i tvil hvordan jeg legger inn slike siden det blir litt annerledes enn betaling av nye fakturaer. Men bruker jeg bare bankbevegelser - manuelt bilag og konto 1509 som konto?
mvh Jon
Hei
Utebatlte fakturaer pr. 31.12.2014, skulle du ha lagt inn når du la inn inngående saldo pr. 01.01.2015.
Hvis du ikke gjorde det, så vil jeg tro at balansen ikke stemte når du la inn denne ?
Ubetalte fordringer pr. 31.12.14. skal ikke føres mot konto 3000, da disse ble fakturert i 2014.
Så du må gå igjennom inngående balanse pr. 01.01.15., og sjekke om denne er 100% lik utgående balanse i Datax pr. 31.12.14.
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.