Mine områder
Hjelp
Neimante Leonaviciene
CONTRIBUTOR ***

Ulønnet permisjon

av Neimante Leonaviciene

Hei, min ansatt tar ulønnet permisjon rett etter foreldrepermisjon slutter, dvs. fra 28.september. Hvilke koder skal stå i personalregisteret for at dette meldes korrekt i A-meldingen?

7 SVAR 7
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

På lønn blir det da ingen rapportering, som går i a-melding.

Men i fravær i permisjonen, og siden du ikke skriver hvilket lønnssystem du bruker, så kan jeg ikke si konkret hvilken permisjons kode du skal bruke. Men har du en permisjon som heter ulønnet permisjon. Så er det korrekt.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Neimante Leonaviciene
CONTRIBUTOR ***

av Neimante Leonaviciene

Hei igjen.

Vi bruker Mamut One Enterprise. Jeg finner en permisjon som heter Permisjon uten lønn. Jeg har valgt dette og etter at MVA-melding ble generert fikk jeg følgende beskjed (se vedlegg).

I personalregisteret under ansatt i fravær feltet første permisjonenen er registrert slik: 20.12.2018- 27.09.2019.  Er det årsak på feil meldingen? Skal permisjonen settes slik: 20.12.2018-31.12.2018 og 01.01.2019-27.09.2019? Også genereres og sendes A-meldinger på nytt for desember 2018 og hele året 2019?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Vil ikke anbefale deg å registrere permisjoner tilbake i tid, da må du som feilmeldingen sier, ende a-meldinger tilbake i tid.

Hvis du ikke har fått noen henvendelse fra NAV vedr. denne permisjonen, ville jeg lagt inn permisjonen fra 01.09 og til slutt dato.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Neimante Leonaviciene
CONTRIBUTOR ***

av Neimante Leonaviciene

Jeg har ikke fått noen henvendelse fra NAV vedr. denne permisjonen selv om dat står slik i fravær 20.12.2018-27.09.2019.

Da jeg valgte å legge inn Permisjon uten lønn med dato 28.09-2019-31.12.2019 fikk jeg denne feilmeldingen. Hvor ligger feilen i denne saken?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei 

Hvilken feil melding fikk du etter at du endret datoen 28.09.2019 til 31.12.2019 ?

Så er neste spørsmål, hvilken versjon du har av Mamut?

Gå til Hjelp - OM, her skal du ha versjon 22.1. Hvis du ikke har denne versjonen, så kan det være årsaken.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Neimante Leonaviciene
CONTRIBUTOR ***

av Neimante Leonaviciene

Jeg har 22.1 versjon av Mamut. Jeg fikk den feilmelding som ble vedlagt på forrige min melding. Vedlegger på nytt.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Denne feilmeldingen kan du se bort fra. Den er rettet i en senere versjon.

Så det er bare å sende inn a-meldingen og sjekke at du ikke får noen feilmeldinger på a-meldings returen.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen