avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

CONTRIBUTOR ***

Utbetaling fra NAV som kompensasjon for lønn til permittert ansatt

av Odd Vågsmyr

Det ble utbetalt lønn til permittert ansatt ifm korona i mars, 2020. Her har vi nå fått inn et beløp fra NAV som jeg lurer på hvordan skal konteres.

7 SVAR 7
Godkjent løsning
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Utbetaling fra NAV, refusjon sykepenger, permittering, Permittert, når firma har forskuttert dette. Skal føres slik:

Debet 1920 Bankinnskudd

Kredit 5800 Refusjon av sykepenger

I tillegg legges beløpet som er refundert inn i lønn, på en lønnsart: Refusjon NAV, slik at systemet beregner negativ arbeidsgiveravgift på beløpet.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

CONTRIBUTOR *

av oliv halvorseth

Jeg har fått lønn fra NAV som selvstendig næringsdrivende, enkeltmannsforetak og lurer på hvordan jeg skal føre det? 

Mvh Oliv Halvorseth 

av Jørn Karlsen

Hei

Er det lønn eller kontantstøtte i forbindelse med Covid 19.

Er det lønn/dagpenger, så skal det ikke føres i regnskapet, Da NAV innberetter dette som lønn på deg privat.

Er det kontantstøtte så skal det føres på konto 3440 Offentlige tilskudd for tjenester

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

CONTRIBUTOR *

av oliv halvorseth

Takk, det er lønn og skal da ikke føres. Beløpet er satt inn på firmakontoen, skal jeg da bare føre det ut som privat uttak?

Og oppgi privat konto for neste utbetaling?

Mvh Oliv Halvorseth 

av Jørn Karlsen

Hei

Det er helt korrekt.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

CONTRIBUTOR *

av oliv halvorseth

Takk for god hjelp ☺️🙏

av Jørn Karlsen

Hei

Bare hyggelig.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen