avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

TorgeirAK
CONTRIBUTOR **

Utbytte iløpet av første regnskapsår, mangler revidert mellombalanse

av TorgeirAK

Hei, oprettet nylig (juli 2020) AS etter å ha drevet ANS en stund. Uten å tenke meg nok om tok jeg i november ut 4'000kr fra AS'et til privatkonto. Dette da iløpet av første regnskapsår, og uten at selskapet har gjennomført revidert mellombalanse.

Har ikke bokført noe av dette, og lurer på hva jeg skal gjøre i denne situasjonen. Hvis det var ugunstig å ta ut de 4'000 kronene setter jeg de gjerne inn igjen, men sliter med å finne ut hva jeg skal gjøre i denne situasjonen.

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det er ingen problem, du fører dette uttaket slik:

Kredit 1920 Bankinnskudd

Debet 1571 Lønnsforskudd

Så kan du enten trekke dette beløpet i lønn til deg, eller tilbakebetale beløpet.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

TorgeirAK
CONTRIBUTOR **

av TorgeirAK

Takk for svar. Jeg er for øyeblikket ikke ansatt i selskapet. Hvis jeg skal kunne gjøre det du foreslår, må jeg da ansette meg selv i selskapet mitt først?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Da kan du bokføre det på 1370 Fordringer på eiere og styremedlemmer

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen