for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei.
Jeg har handlet varer fra et svensk firma/nettbutikk.
På fakturaen er det et norsk org.nr og norsk adresse og det er 25 % mva på fakturaen.
Er fakturaen da å regne som norsk og bokføres som et vanlig norsk varekjøp?
Hilsen Tina
Løst! Gå til løsning.
Hei
Er selskapet registrert i Norge så blir det som å bokføre en faktura fra en Norsk leverandør.
Du kan sjekke på https://www.brreg.no/ om selskapet er registeret i Norge og er MVA pliktig.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Takk 🙂
I brreg står det "Norskregistrert utenlandsk foretak", altså NUF?
Da er det å regne som norsk?
Hei
Ja det er en annen form for AS.
NUF står for Norskregistrert Utenlandsk Foretak, og er en norsk filial av et utenlandsregistrert selskap.
Du kan lese mer om NUF her, om du ønsker.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Hei
Skal denne faktura så være i norske kr ?
Mottatt fra svensk firma med norsk orgnr en faktura med totalt å betale i svensk valuta ?
Hei
Normalt så er faktura med Norsk Org nr også i NOK kr.
Er fakturaen i SEK kr. så må du inne på leverandøren at de sender faktura i SEK, så vil fakturaen automatisk omregnes til NOK. etter kursen som var på fakturadatoen.
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Så føre leverandørfaktura i svensk valuta men mot konto 4300 så mva blir spesifisert ?
Hei
Ja det stemmer.
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.