Mine områder
Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hjelp
Ahsan
CONTRIBUTOR **

Utlegg for bedrift

av Ahsan

Hei

jeg har lagt ut for en annen bedrift.

skal sende faktura til dem. Hvordan oppretter jeg den? Hvilke kontoer skal jeg bruke?

hilsen

Ahsan

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Hvis du har lagt ut for en annen bedrift, blir det som et annet salg.

Du bokfører kjøpet på samme konto som du kjøper inn andre varer for salg. Eks. konto 4000 Innkjøp varer og halvfabrikata, høy avgiftssats.

Så lager du en Ny faktura på lik linje med andre fakturaer.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Ahsan
CONTRIBUTOR **

av Ahsan

Dette er jo kontanter som er tatt utfra safe. Da skal disse kontantene leggs tilbake også.

hvordan gjør jeg det?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous (Oppdatert ‎28-05-2020 10:52 ( )

Hei

Skjønner, når du da får innbetaling fra din kunde. kan du ta ut disse pengene og legge de i Safen.

Føringen blir da slik:

Kredit 1920 bankinnskudd

Debet 1900 Kasse

Går da ut fra at de pengene du har i safen er bokført på konto 1900 Kasse.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Ahsan
CONTRIBUTOR **

av Ahsan

Jeg ser at jeg skal stilt spørsmålet uklart.

Jeg driver en restaurant for en kjede. Safen tilhører eierne av kjeden. Når det skal kjøpes ting brukes det penger fra safen. Slik jeg har gjort nå. 

Nå vil kjeden at jeg skal fakturer dem det beløpet som er brukt i april. Så utbetaler de til min bedrift og jeg må ta ut disse pengene og legge tilbake i safen. 

Siden disse pengene ikke er tatt fra min bedrift så er de ikke registrert noen steder heller. 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Hvis du har kjøp varer for de og brukt penger som ikke tilhører din bedrift. 

Så skal ikke du fakturere dem fra sitt selskap.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen