avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

EspenKBrun
CONTRIBUTOR **

Utlegg for leverandørfaktura i 2019

av EspenKBrun

Jeg lagt ut privat for en faktura. Holder det regnskapsmessig å legge inn fakturaen i eAccounting som vanlig faktura, markere den som betalt, for så å logge inn i nettbank og overføre pengene til meg selv?

Har det noe å si at fakturaen er fra oktober, men at overføringen til meg selv i nettbanken blir nå i januar?

4 SVAR 4

av Jørn Karlsen

Hei

Før betaling av leverandørgjelden slik:

Kredit 1900 Kontanter

Debet 2400 leverandørgjeld

S kan du utbetale beløpet til din konto i banken:

Fører betalingen slik:

Kredit 1900 kontanter

Debet 1900 Kontanter

Da blir det mer ryddig siden bank betalingen går til deg privat.

Det har ikke noe å si om fakturaen er gammel og betalingen skjer nå.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma eAcconting AS
Jørn Karlsen

EspenKBrun
CONTRIBUTOR **

av EspenKBrun

Hei,

Men litt uklart for meg fortsatt. Ender jeg ikke opp med et beløp på kontanter nå? Jeg skal vel føre kredit ved utbetalingen til meg selv på en annen konto enn kontant igjen?

Også et tilleggspørsmål: hvorfor blir det mer riktig å velge kontant konto når alt har foregått gjennom bank?

Takk for svar!

Mvh

Espen Brun

Godkjent løsning
EspenKBrun
CONTRIBUTOR **

av EspenKBrun

Jeg snakket med en annen person i det åpne landskapet jeg sitter i. Hun sa at jeg kunne sette meg selv om som leverandør, og legge til fakturaen som bilag for meg selv som leverandør, og så overføre pengen til meg selv i banken. Det virker som den enkleste løsningen for meg 🙂

Det er vel mulig å gjøre det sånn?

Mvh

Espen Brun

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Det absolutt en løsning. Pg har du da bankintegrasjonen. Så opprettes betalingen automatisk i banken for betaling.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma eAcconting AS
Jørn Karlsen