avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Utlegg fra reisekonto

Jeg er ansatt i et lite AS, og har en reisekonto jeg disponerer med et visakort. Dette brukes til alt fra taxi ved reise, til kjøp av varer og tjenester. Da jeg skiftet regnskapsfører i sommer, forsvant en del kvitteringer....

Nå sier min regnskapsfører at dette vil bli ført opp som lønn. Vil det være korrekt? Jeg ønsker ikke å få dette før som lønn.

2 SVAR 2
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Sv: Utlegg fra reisekonto

Jeg kan ikke svare deg som ekspert, men jeg har hatt bokettersyn og alt som jeg ikke hadde bilag eller ufullstendig reiseregning på ble omgjort til lønn så da har regnskapsfører helt rett. Tips, ta bilder av kvitteringene og få deg en app på telefonen som registrerer reisene dine. En reise holder ikke med bare kvittering av utleggene, må legge ved reiseregning som legges ved bankbilaget når utleggene utbetales til deg, eksempel kjøregodtgjørelse. Les deg opp på hva som er krav til reiseregning 

https://www.altinn.no/starte-og-drive/arbeidsforhold/lonn/krav-til-reiseregning/

Highlighted

Sv: Utlegg fra reisekonto

Hei

Ser du har lagt inn samme spørsmål flere ganger

Det er korrekt, slik din regnskapsfører sier.

Ved som beløp kan det føres uten fradrag for mva. Hvis du har en kontoutskrift som iser hvor du har handlet dette.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 

Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen