Mine områder
Hjelp
JonJ
CONTRIBUTOR *

Utleggstrekk eller Utleggstrekk Skatt fra 2021?

av JonJ

Hei,

Spørsmålet mitt er, når jeg må sette Utleggstrekk for en ansattes lønn, hvilke Utleggstrekk skal jeg velge? Er det Utleggstrekk eller Utleggstrekk Skatt fra 2021?

Takk for svare.

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det kommer an på hvilken type utleggstrekk det er.

Er det restskatt så skal du bruke: Utleggstrekk Skatt fra 2021

Er det utleggstrekk fra Namsmannen (inkasso trekk) skal du bruke Utleggstrekk

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

JonJ
CONTRIBUTOR *

av JonJ

Hei Jørn

Det er et 'utleggstrekk skatteinnkrevning' fra skatteetaten på en ansatt som skylder skatt fra tidligere år.

Som arbeidsgiver mottok vi et brev fra Skatteetaten for å trekke en viss prosent i brutto ytelser av arbeidstakerens lønn som må rapporteres gjennom a-meldingen. Jeg har prøvd å gjøre dette ved å sette "Utleggstrekk" på arbeidstakerens lønn, men rapporten til a-melding ga ingen informasjon om tilbaketrekningen. Derfor lurer jeg på om det skulle være "Utleggstrekk" eller "Utleggstrekk skatt fra 2021".

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Siden dette er utleggstrekk på skatt, skal du bruke lønnsart: Utleggstrekk skatt fra 2021

Det syntes ikke i a-meldingen, men opplysningene er med til skatteetaten.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen