Mine områder
Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hjelp
Vomo
CONTRIBUTOR ***

Utleggstrekk

av Vomo

Ansatt har fått utleggstrekk. Har lagt opp i lønnsart 920.

Gitt at totalbeløp er 5300 kr og det skal trekkes fast 1500 pr mnd, skal det da i restbeløpfeltet stå 800 kr og vil det da automatisk bli trukket 800 kr den siste måneden?

Har forstått at beløpet trekkes og legges inn på bedriftens kontonummer? riktig kontonummer legges da i fanekortet _skattetrekk?

og det går da automatisk inn på denne kontoen? Så må det legges inn manuelt i bank og betales av oss til inkassoselskapet?

Har jeg forstått dette riktig: det er ikke mulig å overføre direkte til inkassoselskap fra lønnssystem? 

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Når du registrerer utleggstrekk i Mamut

så Legger du inn følgende

Totale trekkbeløp: beløpet han skal trekkes totalt

Prosent: Legger du inn hvis det er en prosentsats av lønnen

Fast trekkbeløp: Når det er bestemt et fast ned betalingsbeløp i måneden

Restbeløp: Her legger du inn det samme som totale trekkbeløp *

* Så justerer Mamut selv og trekker fast beløp hver måned, og tar restbeløpet siste måneden. els. kr. 800. Da stoppes trekket automatisk.

Hvis dette er påleggstrekk til Kemneren, så skal du legge inn konto nr. for skattetrekkkontoen din. Da pengen først skal overføres til den kontoen.

Er det trekk fra Politiet/namsmannen og inkasso selskapet skal ha pengene skal du legge det på ikonet Andre trekk.

Så må du håndtere betalingen til inkasso selskapet manuelt.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen