avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hasselgren
CONTRIBUTOR *

Uttak eier ENK

av Hasselgren

Hei og et spörsmål til,

Jeg holder på å registrere meg til NAV med forsikringen man kan kjøpe og i den forbindelse trenger de jo regnskapet hvor de også trenger hvor mye uttak til eier (lönn) man har hatt. Jeg har startet ENK i fjor, og har ikke hatt egen konto til bedriften, men får alt fortsatt på samme konto. Hvordan skal man da före uttak eier? Er det en ide å före det til slutt på hver måned, med bare inntekter minus driftsutgifter, eller er jeg helt på viddene her nå? Dersom man har en egen konto for bedriften så er det jo fortsatt slik at man får inn totalbeløpet inkl. skatt man senere må betale, og i slik henseende blir det jo ikke helt rett at alt er uttak eier. 

Håper på et svar 🙂 

Med vennlig hilsen
Victoria 

1 SVAR 1

av Jørn Karlsen

Hei

Privat uttak føres slik:

Kredit 1920 Bankinnskudd

Debet 2060 Privatuttak

Siden du ikke har egen bedrifts konto i banken, så har du nok ikke ført det.

Som eier av ENK er du ikke pålagt å ha egen bankkonto for bedriften. Men det er å anbefale.

Da hadde du overført penger fra bedrifts kontoen til din private bankkonto (ført som jeg skrev ovenfor, når du tar ut privatuttak "lønn")

Hva du nå har tatt ut av bedriften blir vanskelig å si, siden alle penger går ut og inn av din bedrift. Du kan ta utgangspunkt i resultatet, men det blir sikkert ikke helt riktig.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen