avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

IG Smykkdesign
CONTRIBUTOR *

Varelager registering

av IG Smykkdesign

Hei, jeg har fått info om at varelager skal legges inn som et bilag i Visma e-accounting. Jeg forstår ikke helt det, og på Community så er det også nevnt at varelager regstreres på kontoer som 1460 debet, 4090 K eller beholdningsendring 4390. Hva er korrekt å gjøre? Jeg har enkeltmansforetak. Hilsen Irene G.

3 SVAR 3

av Jørn Karlsen

Hei

Det er korrekt.

Du skal korrigere konto 1460 Innkjøpte varer for videresalg, slik at denne kontoen har samme saldo pr. 31.12. som varetellingslistene dine.

Hvis du har kjøp inn varer for videresalg skal du bruke konto 4390 Beholdningsendring, vidersalg.

Hvis du tilvirker egen produkter skal du bruke konto 4090 Beholdningsendring, råvarer.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

IG Smykkdesign
CONTRIBUTOR *

av IG Smykkdesign

Hei, 

Jeg har har brukt konto 1400 Råvarer da jeg tilvirker varene selv. Det blir mer riktig å bruke denne kontoen enn konto 1460 går jeg ut ifra så jeg bruker samme konto.

Da skal jeg føre varelageret på D 1400 og K 4090, forstår jeg det riktig? En annen ting, jeg må vel trekke ut IB varebeholdning fra 2016 fra min totale varebeholdning 2017? 

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Det er helt riktig. og du skal kun føre differansen fra IB 01.01. og hva som er sum på varetellings listene. Slik at konto 1400 har samme saldo pr. 31.12. som du har på varetellings listene.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen