avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

RC3BRY
CONTRIBUTOR *

Visma EA Skatt - Kontonavn i Næringsoppgaven ?

av RC3BRY

Hei!

Jeh har konteringer på 6300(Leie lokaler) og 6310, (Leie av næringslokaler). Når jeg overfører til EA Skatt, er navnet på 6310 Leasingleie bil.....

HAr det noe praktisk betydning når jeg sender inn Næringsoppgaven?

3 SVAR 3

av Jørn Karlsen

Hei

Ja viktig at dette er riktig. Da må du korrigere i regnskapet og hente inn tallene på nytt i skattemodulen.

Hvis ikke oppfatter skattekontoret at du har firmabil, og må sende inn skjema for bil.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

RC3BRY
CONTRIBUTOR *

av RC3BRY

Er det da feil i kontoplanen i Visma? Siden 6310 er Leie av lokaler, Høy avgiftssats, men dukker opp i Næringsoppgaven som Leie Leasingbil...

I næringsoppgaven kan jeg ikke korrigere, så må jeg da opprette ny konto i Visma, f.eks. 6301 for Leie av lokaler, Høy avgiftssats.(tekst: Her fører du leie av lokale, der utleier beregner mva)

Jeg leier to typer lokaler, og har ført den med lav avgiftssats på konto 6300.

Eller, kan jeg etter at Næringsoppgaven er sendt til AltInn, flytte beløpet til riktig konto før signering?

Har kjørt Årsavslutning, og kunne helst tenkt meg og slippe og korrigere der..

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Ulike kontogrupper er satt opp til de ulike postene i Næringsoppgaven.

Konto 6310 er ikke en standard konto i Visma eAccounting.

Oppretter du konto 6301, så vil du se at begge kontoene kommer i riktig post i Næringsoppgaven.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen