Mine områder
Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hjelp
vonMises
CONTRIBUTOR **

Visma eAccounting første A-melding

av vonMises

Hei!

Selskapet mitt ansatte meg 3 Februar og kommer til å betale ut første lønn 15 Mars. Selskapet står også for EKON-tjenester (mobil-abonnemang). Jeg har laget en lønnslipp med kun EKON-tjenester for Februar. Er det då riktig at det kun er EKON-tjenester som blir med på min første A-meldingen for Februar?

MVH

Tobias 

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

ja siden du utbetaler første lønn i Mars, så blir det kun EKOM tjenester, beskatting av fri telefon som blir innrapportert på februar lønn.

Da må du legge inn lønnsart korrigering skatt og legge beløpet som systemet automatisk har beregnet i skatt. Slik at ikke blir noe skattetrekk. Du kan ikke trekke skatt siden det ikke er noen utbetaling å trekke skatten av.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

vonMises
CONTRIBUTOR **

av vonMises

Hei!

Ok, takk for svar! 🙂 Hvor legger jeg inn dette?

Påvirker dette lønnslippen for Februar? Jeg bokførte lønnslippen for Februar uten å korrigere for det ekstra forskuddstrekket... Jeg ser at A-meldingen ikke påvirkes av at jeg legger inn korreksjonen under "Lønn/Ansatte/Gjentakende lønn på hver lønnsslipp", er den direkte basert på Lønnsslippene? Eller er det feil sted å korrigere på?

Kan jeg ikke sende inn A-meldingen (og betale det ekstra forskuddstrekket) uten å gjøre korreksjonen eller vil den bli returnet av Altinn? Eller må jeg annulere lønnslippen for Februar og lage en ny med korreksjonen?

Tusen takk for hjelpen!

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Evt. korrigering av skatt hvis du bare skal innrapportere (kjøre lønn på EKOM-Elektronisk kommunikasjon)  gjør du på lønnsslippen.

Inne på ansatt legger du opp det som skal være gjentakende på hver lønnsslipp. eks. innrapportering av EKOM.

Du trenger ikke angre lønnsslipp og så kjøre ny med korrigert skatt. Vil anbefale deg å trekke deg skattebeløpet for februar ekstra på mars lønn, for å få riktig saldo på skattekontoene i ditt regnskap.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen