avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Bossying1
CONTRIBUTOR *

Visma eaccounting lønn overtatt fra juli

av Bossying1

Hei 

Jeg har overtatt en lønnkjøring i juli. Det er baren en ansatt og har fast lønn. 

Jeg har ikke fått lønnsaldo list fra tidligere regnskapsfører. så bokfører jeg jan-juni lønn slipper via manuelt bilag. 

Jeg lurer på i årsslutt, hva skal jeg gjøre med feriepengelist og lønnstrekkeoppgave 2021. Fordi  feriepenge og lønn bare beregner fra juli -des via lønn system,  ikke sant? Hvordan kan viser en sammenheng for hele år?  Visma eaccounting er nytt for meg.  

På forhånda takk! 

mvh

ying

7 SVAR 7
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Vil det si at du har ført regnskapet fra 01.01.2021. Men ikke bokført regnskapsbilagene for første halvår tidligere?

Spør bare slik at det ikke blir dobbelt.

Du må få kopi av de siste lønnsslippene som ble ført i annet system, og legge inn inngående balanse på lønnsslipp.

Du starter da lønnslipp, og velger inngående balanse, da får du med alt som er utbetalt og avsatt av feriepenger første halve året. Slik at de ansatte får total oppsummering for hele året. Feriepenger inne holder da også hele året.

Når året er omme får de ansatte en oppstillingsoppgave av deg for hele 2021. Lønns og trekkoppgave sendte vi siste gang i 2014.

Siden 01.01.2015, sendes det A-melding hver måned, som erstattet lønns og trekkoppgaven.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Bossying1
CONTRIBUTOR *

av Bossying1

Hei 

Takk for svar!  Jeg har ikke fått regnskapsbilag for første halv år.(det er hos tidligere regnskapsfører, han har ikke bokført, jeg skal bokføre)  Jeg har fått bare lønnslipper fra jan-juni måned 2021.  og på juni lønnslipper står ikke hva som er utbetalt og avsatt feriepenge.  og jeg får ikke saldobalanse fra tidligere regnskapsfører. bare en næringsrapport. står veldig enkelt balanse og resultat.  Balanse ser ut er feil.  Jeg vil ha feriepenge list 2020.  men han har ikke.  han sa kunde har oversikt.  men kunde vet ikke.  Han sa han har ikke avstemt.  han tar ikke telefon og melding.  Jeg har beregnet selv og bokført. 

Etter at jeg har snakket med Visma eaccounting,  jeg har bokført lønnslipper for første halv år. og jeg har kjørt lønn for juli måned og sende A-melding.  Hva skal jeg gjøre nå?   skal jeg legge inn saldo per juni 2021 i lønnssystem, ikke sant? ?  ( men jeg kan ikke legge inn nå, fordi balanse er ikke avstemt for fjor  feriepenge avsatt i fjor+ feriepenge opptjener i år)  

mvh

ying

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du må ha fullstendig saldobalanse fra konto 1000 til 8999 for perioden de har ført regnskapet i 2021.

Uten den får du ikke lagt inn inngående balanse på en riktig måte. 

Siden du starter midt i året, må du legge inn alle kontoene med saldo fra konto 1000 til 8999.

Merkelig hvis de ikke har bokført lønn i regnskapet.

Du må be om feriepenge liste for 2021, slik at du får lagt inn inngående balanse på feriepenger hittil i år også.

Det er umulig å legge inn inngående balanse, kun etter næringsrapporten, da flere kontoer ligger i samme post i næringsoppgaven.

Du skal legge inn inngående saldo på en lønnsslipp pr ansatt. slik at du får inn total lønns utbetalinger for 2020. Også feriepenger. etter feriepenge listen for 2021.

utrolig at en regnskapsfører levere fra seg slik, og ikke avstemt. Så har dessverre ikke annet råd om å fortsette å kontakte de. 

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Bossying1
CONTRIBUTOR *

av Bossying1

Hei Jørn 

Jeg skal bokføre regnskap for dem fra 2021. Men jeg har ikke fått bilag fra tidligere regnskapsfører enda. Men jeg har fått lønnslipper for Jan-juni. Jeg har bokført lønnslipper via manuelt bilag. Kjører lønn for juli og sende A-meldling. Jeg lurer på skal jeg også legge inn saldo per juni i lønn system, ikke sant?  Slik at kunde kan få en totalt oversikt i 2021. De andre ting har jeg tatt opp med regnskap Norge . De har bare en ansatt. Jeg kan beregne selv. 

mvh

ying

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du kan legge inn inngående saldo på lønn som beskrevet etter at du har startet å kjøre lønn.

Du kan også legge inn inngående saldo i regnskapet, etter at du har begynt å føre regnskap for 2021.

Du kan også beregne feriepenger manuelt, og legge inn dette på feriepenger fjor året

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Bossying1
CONTRIBUTOR *

av Bossying1

Hei Jørn

Som du har skrevet ovenfor Jeg kan legg inn inngå saldo på lønn etter at jeg har startet å kjøre lønn i juli 2021.   ja, jeg er enig.

men mitt spørsmål er Jeg har bokført lønnslipper jan-juni 2021 i Visma eaccounting via manuelt bilag, ikke via lønn. 

Jeg lurer på skal jeg legg inn den  saldo ( jan -juni 2021) i  lønns inngå saldo? 

slik at kunde kan få en total oversikt i sammenstillingsoppgave (jan-des) i årsslutt. 

På juli lønnslipper, står bare opplysning for juli måned.   jeg ønsker at informasjon kan vises jan- juli.   

På forhånda takk! 

mvh

ying

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Ja du må legge inn inngående saldo etter siste lønnsslipp som jeg skrev. du oppretter ny lønnsslipp, og endrer fra vanlig lønn til inngående saldo.

Du legger inn den typen lønn som er utbetalt, skatt og feriepenger.

Dessverre får du ikke frem hvilken måneder inngående saldo gjelder. Men du får inn totalen.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen