Mine områder
Hjelp
odin frisør
CONTRIBUTOR ***

advokat og takstmann

av odin frisør

jeg har problem med selskapet som pusset opp lokalet. saken er i retten hvor vi brukte advokat og takstmann for saken. hvor disse utgiftene skal føres.

9 SVAR 9
odin frisør
CONTRIBUTOR ***

av odin frisør

advokat utgiften også må føres inne i post 6600?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Advokat kan også føres på konto 6700 Revisjons og regnskapshonorarer

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

odin frisør
CONTRIBUTOR ***

av odin frisør

hei!

jeg er ikke ekspert men det finnes post 4500. hva synes du om denne posten?

vennlig hilsen 

Odin Frisør

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Konto 4500 Fremmedytelser og underentrepriser, er en konto for innleie av firmaer i forbindelse med deres salg av varer eller tjenester.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

odin frisør
CONTRIBUTOR ***

av odin frisør

da jeg har leid en firma for å taksere den arbeidet er ført for oppussingen. er denne handling ikke innleid tjeneste av den firmaet jeg har leid inn.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Hvis det er takst av egen eiendom, så kan det føres på konto 6390 Annen kostnad lokaler

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

odin frisør
CONTRIBUTOR ***

av odin frisør

det er takst på den lokalet vi leier for bedriften.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

En kostnad kan føres på flere kontoer som regel. Det er ikke slik at det er et fasit svar for alle type kostnader.

Jeg vill ført denne kostnaden på konto 6390 Annen kostnad lokaler, men det er opp til deg.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du må bokføre kostnadene i regnskapet på de fakturaene du har mottatt, men vente med å betale til saken er oppgjort. Kanskje får dere en kreditnota

Kostnaden kan bokføres på konto 6600 Reparasjon og vedlikehold bygninger

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen