avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

CONTRIBUTOR *

avstemming av lønn, kto 2910

av Kim von Arx

hvordan avstemmes kto 2910 lønn for begrenset periode, f.eks. periode 1-10 2013.

3 SVAR 3
Godkjent løsning
VISMA

av Mette Nyborg

Hej

Når man reverserer en fejlført lønning i Mamut, er det vigtig, at man reverserer både i lønnsmodulet og i regnskabet.

Hvis man udelukkende reverserer i et af modulerne, så vil der opstå difference mellem løn og regnskab.

Du kan læse mere om hvordan du enkelt reverserer en fejlført lønning i Mamut på følgende link:

http://community.visma.com/no/mamut/Support/Sok-i-supportarkivet/Supportartikler/Support-Artikler-Ma...

Med venlig hilsen

Mette

Mamut Support 

CONTRIBUTOR *

av Roger Kristiansen2

Hei,

Disse rapportene stemmer ikke dersom du har reversert en lønnskjøring. Hva gjør vi da?

Godkjent løsning
VISMA

av Andreas Pettersen

Hej

Du har i Mamut to rapporter som kan benyttes ved afstemming av lønn/regnskab -  deriblandt konto 2910. Begge kan udskrives med utvalg på periode.

Du finder disse under Rapporter – Lønn:

1: Avstemming av lønn/regnskap

2: Avstemming av lønn/regnskap, detaljert

Konto 2910 er kontoen for skyldig lønn, og når du laver en lønnkørsel i Mamut afsættes beløbet, som skal utbetales som standard på 2910. Nå du så udbetaler beløbet og fører udbetalingsbilaget mellem 2910 og f.eks. 1930 Bank, så vil kontoen under normale omstændigheder have en saldo på 0 kr.

Jeg håber dette hjælper dig videre. Alternativt er du velkommen til at tage kontakt igjen.