Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
Spør eksperten
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Highlighted
CONTRIBUTOR *

avvik mellom eiendeler og egenkapital/gjeld

I årsregnskapet for 2018, er det avvik mellom sum eiendeler (kr. 49.882) og sum egenkapital og gjeld (kr. 58.659). Altså differanse på 8.777,-.

Jeg sliter med å finne hvor er feilen.

(Jeg har håpet at ved å betale for programmet og i tillegg for skatt/årsoppgjør trenger jeg ikke en regnskapsfører Smilefjes trist.  )

3 SVAR 3

Sv: avvik mellom eiendeler og egenkapital/gjeld

Hei

eAccounting er laget for at det skal være lett å føre regnskap, men det er mange ting man må vite og passe å i forhold til årsoppgjør, lover og regler. Som vi dessverre ikke kommer unna.

Men da har vi Spør eksperten og support som våre kunder kan benytte seg av.

Jeg vil anta at du ikke har avsluttet regnskapet for 2017, på riktig måte.

Ta ut en balanserapport for 2017, sjekk om du har et beløp på udisponert resultat fra 2017.

Dette ligger rett etter konto 200 og 2050.

Som regler er dette årsaken til differanse for 2018.

Hvis dette er tilfelle, så disponerer du resultatet, slik at denne posten går i null på balanse rapporten for 2017, og da får du ingen differanse i 2018.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning :-) Dette hjelper både oss og andre brukere i Community Smilefjes glad

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

CONTRIBUTOR *

Hei, 

Ok, men 2018 er den første regnskapsår. 

Hei

Da er det vanskelig å si hva som er differansen kommer av, uten å se ditt regnskap.

Jeg vil kanskje anbefale deg å få bistand av en regnskapsfører eller en konsulent time fra Visma for lettere å se hva som er årsaken til Differansen.

Ønsker du bistand fra Visma, så kan du sende en mail til consult@visma.com, så tar vi kontakt med deg og avtaler tid.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning :-) Dette hjelper både oss og andre brukere i Community Smilefjes glad

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen