avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Din-vaskehjelp
CONTRIBUTOR **

bøkfore kost

av Din-vaskehjelp

Hei

Hva er veien til å bøkfore kost f.eks. arbeidsko, arbeidsutstyr, stifeltsutgifter ?

1) Regnskap-Bilagsoversikt - ny billag eller 

2) Innkjøp-Leverandørfakturaer - Ny Leverandørfaktura 

?

Hilsen

Karola

din vaskehjelp
3 SVAR 3

av Jørn Karlsen

Hei

Hvis det er en faktura, så skal det bokføres via Innkjøp - Leverandørfaktura. Det er et krav i regnskapet om at alle inngående og utgående faktura skal føres på leverandørreskontor / kunde reskontro.

Så fører du fakturaen som betalt etter på.

Bilagsføring via Regnskap-Bilagsoversikt - ny billag, er ment for korrigeringer og manuelle bilag. 

Har du ikke bankintegrasjon, kan du også føre bankbilag her.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂

Dette hjelper både oss og andre brukere i Community Smilefjes glad

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Din-vaskehjelp
CONTRIBUTOR **

av Din-vaskehjelp

oj, noe uke før jeg har bøkfort kvittering 1500 NOK fra Sparebank VB1 for DIV.OMK. GEBYR FOR SIGNERING I ALTINN via Bilagsføring via Regnskap-Bilagsoversikt. Det samme med kvittering for arbeidsklaer 😕

Slik jeg førstå det er feil ?

Vi har ikke bank integrasjon.

Må vi korrigere dene bilaget og bøkfore på nytt via nnkjøp - Leverandørfaktura?

Takk for svar.

din vaskehjelp

av Jørn Karlsen

Hei

Du trenger ikke korrigere bilagene som ikke er ført som leverandørfaktura, men bokfør inngående faktura på leverandør reskontro i fremtiden. Så blir det riktig.

Minner deg om at arbeidsklær kan være skattepliktig. eks. klær til kontor ansatte osv. hvis det ikke er firmalogo på klærne.  Klær til håndverkere osv. er ikke skattepliktig.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂

Dette hjelper både oss og andre brukere i Community Smilefjes glad

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen