for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hvordan går jeg frem for å bokføre varettellingen jeg foretok ved nyttår? Både råvarer og ferdige egenutviklede varer.
Hei
Du justerer konto for varebeholdning slik at du får riktig saldo pr. 31.12.19. på disse kontoene.
Siden jeg ikke vet bokført verdi og ny varebeholdning kan jeg ikke svare på om du skal føre debet eller kredit på konto 1460 og 1400, men saldoen skal være lik varetellingslisten pr. 31.12.
1
1460 Innkjøpte varer for videresalg
4390 Beholdningsendring, vidersalg
2
1400 Råvarer
4090 Beholdningsendring, råvare
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Hei igjen
Jeg må ha det inn med teskje...
Råvarer
På råvarer hadde jeg inngående saldo på 30000,- På varetelling hadde jeg råvarer for 10000,-
Da er det differansen på 20000 jeg skal føre?
Blir det sånn:
1400 Råvarer 20000 Kredit
4090 Beholdningsendring råvarer 20000 Debet
Egenproduserte varer (keramikkopper jeg har laget)
Skal egenproduserte varer føres på samme som innkjøp av varer for videresalg? Jeg finner ingen konto som heter noe med egenproduserte.
Varebeholdningen av ting jeg har laget, har økt fra 0 inngående saldo, til 30000,- på varetellingen.
Hvordan blir føringen da?
Hei
Føringen blir riktig, da får du en saldo på konto 1400 med kr. 10.000, når vare tellingen er ført.
Ferdig produserte produkter gjør du det samme, og da bruker du disse kontoene:
1440 Ferdige egentilvirkede varer
4390 Beholdningsendring, vidersalg
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.