for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei,
Jeg har overført årets resultat Debet 8800 og Kreditt 2050. ( Gjelder enkeltforetak )
Når jeg går inn på resultat rapporten står står årsresultatet der enda + at samme beløpet står i minus på oveføring 8990 udekket tap. Ser ut som beløpet er overført 2 ganger. hvordan korrigerer jeg dette? mvh Åse
Løst! Gå til løsning.
Hei
Takk for svar, laget korigerringsbilag på konto 8990 og balansen, og posten Udisponert resultat gikk i null. Ser at jeg har ført udisponert resultat på debet 8800 og kreditt 2050, men på resultatet for året, så har jeg ikke underskudd, Er dette feil?
Hei
Jeg ser ikke ditt regnskap. Men gå til balansen og se etter om det står kr. 0,- på udisponert resultat. Da skal du ha disponert hele resultatet.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Hei igjen.
Ja, d står kr 0 på indisponert resultat. Alt Ok da og jeg trenger ikke å gjøre noe mer med det?
Hei
Står det null under Udisponert resultat og du ikke har noen beløp i sum på nederst linje i balansen, så skal alt være rett.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Hei
Har du underskudd, så kan resultatet bokføres slik
Debet 8800
Kredit 2050
Så har du også bokført Kredit 8990 udekket tap, så er dette feil.
Hvis du ser på balansen, og posten Udisponert resultat, denne posten skal stå med kr. 0,-
Gjør den ikke det er det noe som er feil.
Hvis du Skal rette et bilag som er feil, kan du åpne bilaget. Velge handling opprette korrigeringsbilag. Krysse av for føringene. og systemet oppretter korrigeringsbilag som blir ført med motsatt debet/kredit og bilagene går i null.
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.