avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Amatør
PARTNER

bomring dokumentasjon

av Amatør

Hei. Har AS og er eneste ansatte. Har firmabil og faktura for passering bomring Oslo betaler jeg privat. Jeg overfører så til meg selv det beløp som vedrører firmakjøring. (95% er firmakjøring) Hvilken dokumentasjon er det krav til? Jeg kjører servicer inn og ut av Oslo og har mange passeringer daglig. El-bil og små beløp.

3 SVAR 3

av Jørn Karlsen

Hei

Da må du skrive kjørebok for å dokumentere firmakjøring.

Dato

Klokkeslett

Fra gateadresse - til gateadresse

Formål med kjøring og evt. kunde du har besøkt.

Siden firmabilen står på selskapet burde også abonnementet stått på firmaet, det ville vært mye enklere.

Så trekker du deg selv i lønn for privat kjøring. eller lønnsinnerettet fordelen for private bom passeringer.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma eAcconting AS
Jørn Karlsen

Amatør
PARTNER

av Amatør

Hei. Du sier det er enklere hvis abonnementet står på firmaet. Vil jeg da slippe å skrive kjørebok?

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Ja da kan du slippe kjørebok.

Og innberette eller trekke deg i lønn for privatkjøring (det som er uten for arbeidstiden eks)

Og siden du har firmabil, så er det naturlig at alle utgiftene blir ført i regnskapet.

Og da er det naturlig at du kanskje blir innberettet og betaler skatt av bompenger. Siden du allerede skatter av firmabilen.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma eAcconting AS
Jørn Karlsen