for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei,
Jeg har nå levert mva oppgaven via eaccounting. Jeg la inn med en leverandørfaktura med betalting til skatteetaten men ser at eaccouting allerede har bokført dette. Så nå har jeg egentlig en dobbeltføring av mvaen jeg skylder.
Tenkte jeg kunne slette den jeg har laget, men har ikke noe slette/annulere-funksjon. Sikkert fordi jeg har bank-integrasjon.
Så, hvordan kan jeg få tatt bort den ene føringen?
Takk!
Løst! Gå til løsning.
Hei jørn, takk for svar!
her er et bilde av hvordan det ser ut i systemet. Jeg har lagt inn denne som en leverandørfaktura som er automatisk sendt til betaling i banken.
Men når jeg tenker meg om så blir dette kanskje riktig? Jeg skal jo betale mva så klart. Og så lenge jeg bare legger den inn en gang så burde det jo bli korrekt? Det jeg har stusset på er at i grafen på likviditetsprognose så ligger summen dobbelt. Men det er kanskje bare en prognose som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Har lagt ved to bilder.
Hei
Ved å legge inn betaling av MVA, så vises Likviditets prognosen dobbelt beløp.
Men det går ut kun en gang, og når betalingen er gjennomført, så blir prognosen riktig.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Hei
Når du bokførte MVA-meldingen, så ble skyldig MVA bokført på Konto 2740 Oppgjørskonto merverdiavgift
Så la du inn leverandør betaling på MVA betalingen
Da bokfører du slik:
Kredit 2400 Leverandørgjeld
Debet 2740 Oppgjørskonto merverdiavgift
Når betalingen da kommer inn i Kasse Bank, så blir føringen slik:
Kredit 1920 Bankinnskudd
Debet 2740 Oppgjørskonto merverdiavgift
Da skal alt være riktig.
Så vet jeg ikke hvordan du har ført dette, så for å kunne gi deg svar. Må jeg vite hvordan du har ført dette.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.