avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Nicole Bartz
CHAMPION *

eAccounting: Skatteskjema: lønnskostnader, periodisering av lønn

av Nicole Bartz

Hei.

Holder på med skatteskjemaer i eAccounting og lurer på følgende:

På skatteetatens merknader ang. skjema RF-1022 fremgår det at beløp skal stemme med innrapportert beløp iht "A07 avstemmingsinformasjon for år 2016".

Jeg har bokført periodisering for lønnskostnader, nemlig lønn som gjelder desember 2016 men som først er utbetalt i januar 2017. Det ble ført på konto "5090 periodiseringskonto lønn" og det beløpet kommer automatisk inn i skatteskjema i eAccounting. Men siden det ikke er utbetalt i 2016 er ikke det innrapportert via A-mld. 2016, og dermed stemmer ikke beløp med "A07 avstemmingsinformasjon"

Skal jeg da ta vekk det beløpet fra skatteskjema, eller spiller det dfa ingen rolle dersom det ikke stemmer med innrapportert beløp?

Neste spørsmål:

Hvorfor er ikke konto 5395 "annen oppgavepl.godtgjørelse, trekkfri" automatisk med på skjema? Her er det beløp som ble innrapportert og som finnes på "A07 avstemmingsinformasjon for år 2016".

Må jeg legge denne kontoen da på selv?

Mvh Nicole

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Torfinn Lundblad1
VISMA

av Torfinn Lundblad1

Hei! 

Nei, du kan godt ha med beløpet på konto 5090, men du må i RF-1022 trekke det fra igjen i kolonne "6 - Fradrag for påløpte, ikke ...". 

Mht 5395 må denne da legges til på RF-1022 for å oppnå samsvar med hva som er innberettet og oppsummert på A07. 

Lykke til!

Mvh.

Torfinn Lundblad

Torfinn H. Lundblad