avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Britt Hege Karlsen
CONTRIBUTOR *

ettergivelse gjeld

av Britt Hege Karlsen

Vi var to eiere  inntil januar 2018 - da trakk den andre eieren seg ut av selskapet. for å sikre videre drift ble aksjene overført til meg til kr. 0 og kun deler av gjeld tilbakebetalt. Eier fikk utbetalt en avtalt sum + varer som tilsvarte kr. 100 000 - gjeldt var 150 000.  Vi har betalt mva av varene som ble utdelt. Spørsmål :hvordan skal vi føre det beløpet som er differanse mellom opprinnelig gjeld til denne eieren og det beløp som ble utbetalt inkl. varer? Kan den gjeld overføres til meg? 

5 SVAR 5
Britt Hege Karlsen
CONTRIBUTOR *

av Britt Hege Karlsen

Hei fant ikke ut hvor jeg stiller deg spørsmål så legger det inn i gammel tråd.

jeg har betalt restskatt i 2020 for 2019. Dette er før kredit 1920 debet 8300 - men når jeg bruker den nye skattemodulen ble jeg usikker på om dette var riktig. Skal det føres på 2510?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Betaling av restskatt skal føres på konto 2510 Betalbar skatt, fastsatt.

Så du må opprette et korrigeringsbilag og føre beløpet fra 8300 Betalbar skatt til 2510 Betalbar skatt, fastsatt.

Så importerer du nye tall i skattemodulen.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Britt Hege Karlsen
CONTRIBUTOR *

av Britt Hege Karlsen

Takk jeg har allerede bokført årets resultat må det reverseres først?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Hvis du bruker Visma eAccounting skattemodul, må du reversere bokføring av årsoppgjøret.

Hvis ikke kan du bare bokføre differansen.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Først må selskapet fakturere den tidligere eier, slik at dere beregner utgående mva på disse varene.

Så kan fakturaen føres mot gjeld til tidligere eier.

Resten kan overføres til deg.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂

Dette hjelper både oss og andre brukere i Community Smilefjes glad

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen