Mine områder
Hjelp
ptdicte
CONTRIBUTOR *

føring av rett dato ved øverføring til egen konto

av ptdicte

Hei, Jørn.

Jeg skal overføre endel penger fra 1920 til 2255 konto- da jeg har gjort endel private kjøp. Kan jeg sette dato 31.12.2020 ? eller må jeg sette dato idag på bilaget?

Alt hører til regnskapet for 2020, men blir usikker da bankutskrift ikke vil stemme overens med regnskap pr 31.12.2020 dersom jeg setter dato i desember men tar ut pengene idag?

Mvh ptdicte

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du tenker da å utbetale private utlegg til deg selv. Som du tidligere har ført på konto 2255 Gjeld til eier

Da må du bruke datoen pengene er overført til din bankkonto. Bruker du dato 31.12.20, så vil ikke bankkontoen din stemme.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

ptdicte
CONTRIBUTOR *

av ptdicte

Ok, men bilaget gjelder private utlegg som er for perioden2019/2020. nyoppstartet i 2020, så alt har blitt litt forskjøvet..

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hvis ikke kvitteringene er ført i 2020, så fører du de slik i 2020

Kredit 2255 Gjeld til eier

Debet Kostnadskontoer

Når du utbetaler beløpet til deg selv fører du det slik i 2021

Kredit 1920 Bankinnskudd

Debet 2255 Gjeld til eier

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen