avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Mariannw
CONTRIBUTOR ***

fri ved tvillingfødsel

av Mariannw

En ansatt har blitt far til tvillinger. Han har rett på 14 dager fri etter fødselen og vi betaler ham lønn. Men dette er en mann som må jobbe for å lufte vettet av og til noen timer her og der. Vi er en veldig fleksibel bedrift og dette har vært flott for vår del, men hvordan rapporterer jeg dette? For eksempel, en dag har han hatt fri fram til klokka 14. Så har han kommet og jobbet fra 14-19. På timelista hans står det: Jobb 07-19 = 12 timer. Er dette hvordan dette fungerer? Hjelp? Dette er vår første ansatt som noen gang har hatt permisjon, så dette er nytt for meg. Betaler ham selvsagt det han skal ha, men ikke mer 🙂

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Hvis dere innvilger han den første permisjonen (14 dager) med lønn, så ville jeg betalt vanlig timelønn for det han da arbeider utenfor vanlig arbeidstid. evt. at han avspaserer time mot time.

Fedre har krav på 14 dagers fødselspermisjon når han blir fra, men han har ikke krav på lønn disse dagene.

Men mange arbeidsgivere gir lønn i disse dagene. Men det er opp til hver enkelt bedrift.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen