Mine områder
Hjelp
Linna1
CONTRIBUTOR *

gammel differanse mellom reskontro og hovedbok

av Linna1

Jeg har funnet ut at jeg har en differanse på inngående balanse 01.jan i reskontro på kunder og leverandører. Det er derfor ikke noe som har skjedd i løpet av årets regnskap og ettersom beløpene er forholdsvis små ser jeg det som ikke aktuelt å lete hva årsaken kan være i foregående år. Hvordan kan jeg få ryddet opp i dette? Vet at reskontrobeløpene er riktig - sjekket ut mot tredjepart. 

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du må finne ut av hva som skaper differansen og få rettet opp i dette slik at det stemmer.

Vanskelig å gi deg en oppskrift på dette, siden jeg ikke ser ditt regnskap.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Linna1
CONTRIBUTOR *

av Linna1

Hei, 

jeg må si at jeg hadde håpet å få en bedre veiledning enn dette. Jeg har i grunn aldri opplevd at det er mulig å få differanser mellom hb og reskontroen, og må innrømme at jeg i det minste trodde at fantes en mulig måte å rydde den unna på. Det burde være mulig å bokføre dette som inntekt/kostnad i resultatregnskapet. Dersom det ikke var mulig å finne tilstrekkelig dokumentasjon for hvorfor differansen har oppstått kunne den evnt vært bokført som en permanent forskjell.  

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Beklager, men det er ikke mulig å gi en oppskrift på hvordan rette feilen.

I slike tilfeller må vi eller en regnskapsfører gå igjennom bilagene å¨reskontro og finne ut hva som er gått galt.

Du kan sende utskrift av Balansen og reskontro på samme dag. Men trolig må vi se nær,ere på føringen av det bilaget som det er feil på.

Men bistår deg gjerne for å rydde opp i denne differansen. 

Ønsker du bistand så kan du bestille en konsulent time hos oss på denne linken

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen