avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Amatør
PARTNER

helseforsikring

av Amatør

Hei. Jeg har eAccounting og har glemt å innberette helseforsikringen som det er AGA og fordelsbeskatning på. I fjor måtte jeg løse dette via Altinn, men hørte at det skulle bli mulig å gjøre det i lønn nå. Kan jeg nå ta en ekstra lønnskjøring før jul hvor jeg bare innberetter dette, og levere ekstra a-melding på det? Og i tilfelle hva i nedtrekksmenyen skal jeg bruke?

5 SVAR 5

av Jørn Karlsen

Hei

Du kan font kjøre en ekstra lønn for å innberette dette i 2019. Men du må utbetale et beløp for å få igjennom lønnslippen. Eks. kr. 1)

Så må du korrigere skatten til kr. 0,- siden du ikke har noen lønn å trekke skatten av.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Amatør
PARTNER

av Amatør

Hei. Skal jeg da bruke nedtrekksmenyen i lønn som heter  "forsikring(skattepliktig del)" ?

Og så lage en ny a-melding på det?

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Ja det er korrekt, men husk å overstyre skattetrekket til kr. 0,-, siden det ikke er noen lønn å trekke skatten av.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Amatør
PARTNER

av Amatør

Hei. Jørn. Jeg er vanlig bruker her, men ser at jeg er registrert som PARTNER. Er det riktig? Får også masse mail angående annet enn det jeg spør om

av Jørn Karlsen

Hei

Det er jeg usikker på, skal sjekke med en kollega, slik at det blir gjort om.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen