for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei
ser jeg har ført et bilag på debet bank i stede for kontant, lagde et korrigeringsbilag og byttet over fra bank til kontant, men ser at summen på kontant og bank fremdeles er samme beløp.
har jeg gjort feil?
Løst! Gå til løsning.
Hei
Da fikk jeg helheten.
Du skal ha kr. 1080,- inn på konto 1900 kontanter og kr. 2590,- inn på konto 1920 bankinnskudd.
Satte opp ny oppsummering og den ser da slik ut:
Så hvis du nå lager et nytt korrigeringsbilag og fører slik:
Debet 1910 kontanter kr. 2590,-
Kredit 1900 Kasse kr. 2590,-
Da blir det sum kr. 1080, som får på konto 1900 Kontanter, og konto 1910 Kasse blir saldoen kr. 0,-
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
hei igjen
Dette ble mye rot 😉 må jeg lage et nytt bilag. får ikke korrigert i noen av de korrigeringsbilagene jeg har. nytt bilag og da debet 1910 kontant kr 2590 og kredit 1900 kasse kr 2590 blir d ordnet da med samme dato?
Hei
Det enkleste er å opprette et manuelt bilag, før føre det slik:
Debet 1910 kontanter kr. 2590,-
Kredit 1900 Kasse kr. 2590,-
Velger du å korrigere korrigeringsbilag, og korrigeringsbilag, er det så lett å miste oversikten over hvordan man skal korrigere det for å få det riktig.
Så jeg ville ført et manuelt bilag slik jeg har beskrevet.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
hei igjen
prøvde å sende deg orginalbilaget. jeg bruker 1900 kontant og 1920 bank. det som skulle stå på 1920 var ført til 1900 og om vent. når jeg korrigerte fra bank til kontant så jeg at jeg hadde brukt 1910 kasse, så jeg prøvde da og korrigere fra kasse til kontant
Hei
Det høres ut som du har gjort feil.
Men vanskelig å svare på siden jeg ikke ser regnskapet, eller bilagene.
Legger du ved bilde av de 2 bilagene, så kan jeg svare på om det er riktig eller ikke.
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
hei
Her har du korrigert bilag A53, 3 ganger. Så vet ikke hvordan bilag A53 ble ført og hva som der var ført feil.
Men satt opp oppstilling av disse 3 korrigeringsbilagene. og det ser vel ikke riktig ut. da du har negativ saldo på både konto 1900 Kontanter og 1920 Bankinnskudd. Da dagsoppgjør normalt er innskudd på både kasse og bankkonto.
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Hei
jeg bruker 1920 bank og 1900 kontant. med en feil så hadde jeg lagt inn kontanter på bank og om vent. når jeg korrigerte 1920 til 1910, derfor 3 korrigering bilag måtte ta ut fra 1910 og inn på 1900
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.