avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

lønn og feriepenger

jeg skrev lønn og ferie penger etter malene på programmet lønnsslippet ble slik jeg sender til deg.

når jeg går til kasse og bank for å avstemme. skriver jeg lønn for seg selv i ett post og to ferie penger en post for fjoråret og en post for i år. 

når jeg vil avstemme hver for seg da post står i en helhet som lønn. er det greit jeg avstemme bodde lønn og ferie penger i ett som lønn. blir ikke problem i regnskapet til årslutt.

3 SVAR 3
Highlighted
VISMA

Sv: lønn og feriepenger

Hei, 

Når man kjører fastlønn eller timelønn i Visma eAccounting vil systemet automatisk beregne og sette av til feriepenger på konto 2940 - Skyldig feriepenger (kredit). Lønnen du skal utbetale til de ansatte legger seg inn på konto 2930 - Skyldig lønn (kredit).

Når du kjører feriepenger vil systemet bokføre 2940 (debet) og (kredit) 2930. Så kontoen man bruker til utbetaling også på feriepenger blir 2930.

Så lønn/feriepenger du utbetaler til de ansatte bokføres debet 2930 - Skyldig lønn og kredit 1920 - Bank.

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS

Frederik Sætrang

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

tak. det var veldig finn forklaring. det skal alltid være sån.

Highlighted

Hei

Det stemmer.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen