Mine områder
Hjelp
Miriam Gjerde1
CONTRIBUTOR ***

nektet årsregnskap i altinn

av Miriam Gjerde1

Hei

Fikk melding om nektet årsregnskap for 2020 pga en datofeil. (startdato)

Må jeg rette dette i Altinn eller kan jeg hente årsregnskapet på ny i ea og bare sende inn selve årsregnskapet på ny uten noter, skatteskjema osv.

8 SVAR 8
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Hvilken start og slutt dato har du på regnskaps året i Visma eAccounting.

Du kan velge å sende på årsregnskapet på nytt uten noter, men du skal vel ha med noter, og løser trolig ikke dato feilen.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Miriam Gjerde1
CONTRIBUTOR ***

av Miriam Gjerde1

Jeg tenkte om jeg kunne rette dato til 8.3.2020 i systemet og deretter sende årsregnskapet (med noter) på ny? 
Startdato skal være 8.3.2020 men er sendt inn med startdato 24.03.2020

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

hei

Gjelder det dato for fastsetning av årsregnskapet ?

Eller gjelder det regnskapperiode ?

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Miriam Gjerde1
CONTRIBUTOR ***

av Miriam Gjerde1

Hei (Den nederste ble sendt fra feil innlogging.. - så det holder at du svarer her)

Står: du må sende årsregnskapet på nytt fordi det ikke oppfylte kravene i regnskapsloven § 8-2, jf. § 3-2.

Ved ny innsending må du:

*Endre startdato i hovedskjemaet. Startdato skal være stiftelsesdato, som er 08.02.2020.

Står også at: Du trenger ikke å klage for å få årsregnskapet godkjent hvis du retter manglene og sender nytt komplett årsregnskap. 

Det siste sier jo at jeg skal sende inn alt som hører til selve årsregnskapet inkl. noter...

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

i Visma eAccounting, endrer du stiftelses dato se bilde.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Miriam Gjerde1
CONTRIBUTOR ***

av Miriam Gjerde1

Må jeg utføre alle trinnene i Visma eAccounting skatt på ny?

Eller åpne bare nr. 3 for deretter å sende inn årsregnskapet på ny?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du trenger ikke gå igjennom alt på nytt. men sende inn årsregnskapet på nytt.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Rune P
CONTRIBUTOR **

av Rune P

Står: du må sende årsregnskapet på nytt fordi det ikke oppfylte kravene i regnskapsloven § 8-2, jf. § 3-2.

Ved ny innsending må du:

*Endre startdato i hovedskjemaet. Startdato skal være stiftelsesdato, som er 08.02.2020.

Står også at: Du trenger ikke å klage for å få årsregnskapet godkjen hvis du retter manglene og sender nytt komplett årsregnskap. 

Det siste sier jo at jeg skal sende inn alt som hører til selve årsregnskapet inkl. noter...