avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
CONTRIBUTOR *

pappa permisjon

TIl Jørn Karlsen

Hei

Var på kurs hos deg i Bergen for jul og du nevnt pappaer som tar ut permisjon en eller to dager om gangen over en lengere periode.   Har nå en mamma som har kommet tilbake fra hennes permisjon men har fått pappa permisjon overført.  Hun har tenkt å ta ut en dag hver uke over 2016.  dvs 4 dager i hver måned vil hun få 80% lønn. Vi har refusjon fra NAV men hvordan registreres det i fraværs register?

(Jeg regner at jeg kommer til å bokføre det som lønnsart 30, minus 4 dager, og så 4 dager med lønnsart 31 - som jeg har som lønn i permisjon).

9 SVAR 9

Re: pappa permisjon

Hei

Du legger inn Permisjon uten lønn i fravær på henne med 20% fra 1. til 31 i mnåneden.

Lønnsartene dine høres bra ut, du utbetaler lønn på Lønnsart 30, og trekker permisjonen på lønnsart 31 (sjekk at du har samme innstilliger på begge lønnsarter, med unntak at lønnsart 31 er negativ art)

Når du mottar refusjon fra NAV så legger du inn beløpet på lønnsart 785 Refusjon fra NAV.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

CONTRIBUTOR *

Hei!

Dersom vi utbetaler hele mnd, selv om pappaen i dette tilfellet har fri/permisjon hver fredag, og jeg legger inn permisjonsdagene, da føres bare refusjonen som vanlig når vi får den utbetalt fra Nav?

mvh 

Heidi

CONTRIBUTOR *

Hei!

Dersom vi utbetaler hele mnd, selv om pappaen i dette tilfellet har fri/permisjon hver fredag, og jeg legger inn permisjonsdagene, da føres bare refusjonen som vanlig når vi får den utbetalt fra Nav?

mvh 

Heidi

Hei Heidi

Ja du kan utbetale full mnd. lønn og få dette refundert av NAV.

Viktig å legge inn permisjon i fravær, slik at denne permisjonen kommer med I A-meldingen.

I tillegg har du sikkert krysset av på skjema for inntektsopplysninger, at dere betaler lønn under permisjon og krever dette utbetalt.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

CONTRIBUTOR ***

Hei Jørn!

Den permisjonen som registreres under fravær og som skal på A-melding, kommer den inn på en spesiell kode? Hvor finner evt. denne koden?

mvh. Siv-Jorunn

Hei Siv-Jorunn

Du registrerer denne på Fødselspermisjon, så ligger koden på denne. og det blir rapportert riktig.

Så er det nye koder for 2018, som du får inn i Mamut når du innstalerer neste versjon.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Takk!

Dette gjelder en pappa som har permisjon 20%. Jeg registrerte det på permisjon med lønn. Blir dette likt som ved fødselspermisjon?

Jeg var på kurs med deg i Stavanger og fikk en aha-opplevelse, har nemlig ikke gjort dette. Må jeg sende inn a-meldinger fom den måneden permisjonen begynte?

Hei Siv.

Nei du trenger ikke gjøre dette tilbake i tid.

Men husk å registrere permisjoner fra første dag fremover.

Ha en strålende jul.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

CONTRIBUTOR ***

Tusen takk og god jul!