for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei
Har overført skattemeldingen fra altinn, men der er feil som må rettes opp i. Hvordan gjør jeg det?
Løst! Gå til løsning.
Hei
Vanskelig å gi et riktig svar på dette uten å vite hva som er feil.
Så for å kunne svare på dette, så må vi vite hva som er feil.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Hei
Takk for svar. jeg har lastet ned i skattemeldingen i fra altinn til skattemodulen . Der er privat hytten vår som jeg deler 50% med min mann oppført som næringseiendom, men det skal endres til privat hytte. Hytten var del av et utleie feriested når vi kjøpte den i fjord, men nå er den bare privat. Får ikke til å ordne dette i skattemodulen. Hva gjør jeg?
Hei
Er hytten registrert på deg privat eller ditt ENK?
Skal du endre dette må du melde dette til Kartverket.no
Som eier av et ENK, så sender du inn privat skattemelding, med inntekt, fradrag og eiendeler. Samt inntekt fra ditt ENK.
Så du skattes privat.
Er hytten registrert på ditt ENK, skulle den vært ført i ditt regnskap, er den registrert på deg privat, skal den ikke føres i regnskapet på ditt ENK. Så må du evt. melde inn endring av eierforhold. Men det vil ikke gjelde for nå i 2021.
Siden hytten kommer inn på din private skattemelding etter hva jeg forstår, så er den registrert på deg privat.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Hei
Ja, hytten er min privat, så den er ikke ført i regnskapet. på skattemeldingen står den oppført som næringseiendom, jeg ordnet dette på altinn, men det ble ikke registrert på skattemodulen. Kan jeg gjøre noe med dette i skattemodulen eller sende inn den som ligger i altinn i sammen med næringsoppgaven?
Hei
Ok, da kommer dette an på hvordan hytten er registrert hos kartverket, så da bør du få endret dette fra næringseiendom til privat eiendom. Men du kan ikke endre dette nå, da skatteetaten har den registrert som næringseiendom.
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Hei igjen
Tidligere eier som drev med utleie, har ordnet med kartverket i 2019, så d skal være i orden. Takk for hjelpen
Får snakke med skatteetaten og se hva vi kan gjøre.
Hei
Ja da må du kontakte skatteetaten dessverre,
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.