Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

skjema eAccounting skatt avskrivning

av Anonymous

Jeg er inne på eAccounting Skatt og skal fylle ut skjema for skattemessig avskrivning og lurer på:

1. Skal «Årets saldoavskrivning» være summen som står på konto 6010 i Resultatrapporten?
  2. Skal «Saldogrunnlag pr. 01.01» være det som står ved periodens start på 1200 i Balanserapporten?

Jeg har fylt ut saldogruppe, type næring og overføres til Næringsoppgave, men ikke noe på alle de andre punktene hvor det ikke kom opp noe automatisk. er det noe jeg bør sjekke her?

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du må legge inn anleggsmidler, så skal resten komme opp automatisk.

Vet ikke om du har gjort dette.

Avskriver du med Lineær avskrivning eller saldo avskrivning. (avkrivning fordelt på antall år, eller % av summen av eiendeler)

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei

Diskusjon i Visma eAccounting er et forum for system tekniske spørsmål.
Siden ditt spørsmål er innen lover og regler i regnskap, flytter jeg ditt innlegg til faglige spørsmål.

Har du tekniske spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning. 😊

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager