Mine områder
Hjelp
Kunstner
CONTRIBUTOR *

skjema for skattemessig avskrivning

av Kunstner

Jeg er inne på eAccounting Skatt og skal fylle ut skjema for skattemessig avskrivning og lurer på om:

1. «Årets saldoavskrivning» skal være summen som står på konto 6010 i Resultatrapporten?
  2. «Saldogrunnlag pr. 01.01» skal være det som står ved periodens start på 1200 i Balanserapporten?

Jeg har fylt ut saldogruppe, type næring og overføres til Næringsoppgave, men ikke noe på alle de andre punktene hvor det ikke kom opp noe automatisk. Er det noe mer jeg må fylle inn?

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du har lagt inn dette i skattemodulen under Skattemessige avskrivninger?

Se vedlagte bilde.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Kunstner
CONTRIBUTOR *

av Kunstner

Nei, men har gjort det nå.  Jeg hadde valgt saldoavskrivning, da så bildet annerledes ut. Når jeg valgte lineær avskrivning fikk jeg opp samme bilde som du sendte og jeg har nå fylt det ut på samme måte som deg.

Skal jeg gjøre noe mer i forhold til avskrivning da?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Nei da skal du få opp eget skatteskjema på avskrivninger , og ingen feilmeldinger. Så da skal alt være i orden.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Kunstner
CONTRIBUTOR *

av Kunstner

Da er Næringsoppgaven sendt inn:)

Takk for god hjelp til mange spørsmål, gjennom prosessen!

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Bare hyggelig. Godt å bli ferdig med 2020.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen